Kaartje2go-spin-off Print.one lanceert oplossing voor gepersonaliseerde post
Met de lancering van een online tool die het automatisch versturen van gepersonaliseerde postkaarten eenvoudig maakt voor marketeers, speelt de Zwolse startup Print.one in op de groeiende behoefte van bedrijven om hun klanten met een persoonlijke boodschap per post te bereiken. De spin-off van online kaartenwinkel Kaartje2go richt zich uitsluitend op de zakelijke markt voor geautomatiseerde en gepersonaliseerde post.
Volgens Foppe Strikwerda, mede-oprichter van Kaartje2go en CEO van Print.one, is post bezig aan een comeback. ‘Op de deurmat is het rustiger dan in je mailbox, dus post valt veel meer op dan e-mail. Mensen waarderen het als er een echte kaart op de mat valt.’
Hoge conversie
Uit onderzoek van MetrixLab blijkt dat 61% van de ontvangers het belangrijk vindt om fysieke post te ontvangen en voor 57% heeft het meerwaarde. ‘Gepersonaliseerde post werkt goed. De conversiecijfers zijn verrassend hoog. Een persoonlijke kaart krijgt aanzienlijk meer aandacht dan de zoveelste e-mail in je toch al overvolle inbox. Met onze software kun je heel gericht de juiste ontvangers op het juiste moment bereiken met een op maat gemaakte boodschap. Die combinatie maakt het zo krachtig. Campagnes met een conversie van ruim 20% zijn geen uitzondering.’
‘Het versturen van persoonlijke post moet net zo makkelijk zijn als het versturen van e-mail’
Het idee voor Print.one ontstond toen Kaartje2go steeds vaker vragen kreeg van bedrijven die een geautomatiseerde oplossing zochten om gepersonaliseerde kaarten te versturen. ‘We dachten: we zijn gek als we daar niets mee doen en we hebben hiervoor Print.one opgericht,’ zegt Strikwerda.
Geen gedoe
Marketeers willen direct mail graag als middel inzetten maar in de praktijk lopen ze tegen een aantal drempels aan. ‘Het is enorm tijdrovend, je hebt volume nodig om kostenefficiënt te werken en personaliseren is vaak ingewikkeld’, zegt Strikwerda. ‘We vinden dat het versturen van persoonlijke post net zo makkelijk moet zijn als het versturen van e-mail. Marketeers kunnen direct aan de slag met onze tool. Wij nemen ze al het werk uit handen. Je hoeft geen drukker te zoeken en je hebt geen gedoe met adressering en frankering. Dat regelen wij allemaal. De aandacht blijft daardoor gericht op de essentie: een pakkende campagne met een mooi resultaat.’
Drempels wegnemen
Volume is niet nodig want ook met kleine aantallen kunnen bedrijven bij Print.one terecht. ‘We willen drempels wegnemen en klein beginnen vinden wij juist prima. Dat kan tegen een scherpe prijs, want een persoonlijke postkaart kost bij ons minder dan de gemiddelde click bij Google’, aldus Strikwerda.
Bron: Print.one
Foto boven: Foppe Strikwerda, foto door Frans Paalman
Geen nieuws missen?